2012. április 1., vasárnap

Negyvenharmadik fejezet - Csomag

Sziasztok!
Sajnálom a késést, de most is alig volt időm, egyszerűen nincs időm semmire, mindig van valami program, ami miatt nem tudok írni, vagy dolgozat, vagy valami egyéb, ami megakadályoz. Bocsi.
Köszönöm a türelmeteket.
Jó olvasást!


 A külső világ látványa lassan hatolt el a tudatomig, mikor kinyitottam a szemem.  A nyitott ablakon át behallatszott a zajos madárdal, és a ragyogó nap sugara beborította a szobát. Hallottam Brutus és Dante lassú szuszogását, ahogy az ágyam lábánál fekve aludtak.  A párnám kék-fehér mintáját nézegettem, az apró virágok körvonalait rajzoltam körbe a tekintetemmel, és ekkor jöttem rá, hogy hol is vagyok.
- Végre itthon! – nyöszörögtem elégedetten. Az oldalamra fordulva szívtam be a reggeli levegő csodálatos illatát, majd egy hatalmas nyújtózkodás után felültem. Az ágyamat sokkal kényelmesebbnek találtam, mint amire emlékeztem, tehát jólesőn begubózva a takaróba, a fejtámlának dőltem. A gondolataim szabadon csapongtak, ahogy visszajátszottam magam előtt az előző pár nap eseményeit, azokat az eseményeket, amik a legjobban megviseltek. Mekkorát fordult az életem az alatt a két nap alatt, amit nem itthon töltöttem! Robin jutott az eszembe.
 Hogy lehettem ilyen szégyentelen, hogy megcsókoltam? Tudtam, hogy baj lesz, ha ottmaradok! Vajon hányszor fogja az orrom alá dörgölni ezt? Elpirult arcomat – bár nem láthatta senki – a tenyerembe rejtettem, és hangosan felnyögtem. Hogy fogok így újra a szemébe nézni?
 Áldottam az eget, hogy azóta még nem láttam. Előző este az estélyre sem jött vissza, egyetlen egyszer sem tűnt fel. Igaz, én is alig három Brandon-nal töltött tánc után bácsikámhoz menve engedélyt kértem a végleges távozásra. Megkerestem Sarah-t, míg ő a nevemben is elbúcsúzott, majd hazatértünk.
 Csak hajnalban sikerült elaludnom, mert az éjszaka sötétjében nem bírtam fegyelmezni a gondolataimat. Folyton az a vad csók játszódott le előttem, és Robin arca, ahogy előtte rám nézett. Régen, mindig undorodtam a gondolattól is, hogy valaki nyitott szájjal megcsókoljon. Talán azért, mert senki nem volt, hogy elmagyarázza, hogy ez nem is rossz.
 Nagyot sóhajtva kinyitottam a nyakamban lógó lánc medálját, és meredten bámultam a szüleim apró portréját.
- Apám, apám… miért is hagyott itt ilyen tudatlanul?
 Nem hagytam több időt magamnak elmélkedésre és önsajnálatra. Felkeltem az ágyból, megmosdottam, rövid tétovázás után felvettem a kék lovaglóruhámat, majd kilibbentem a szobából. Lesiettem az étkezőbe, ahol bácsikám az asztalfőn már várt rám.
- Jó reggelt, Catherine! – üdvözölt.
 Viszonoztam a köszönést, és leültem. Tükörtojást kezdtem el enni, füstölt sonkával. Számban összefolytak az ízek.
 Bácsikám halkan megköszörülte a torkát, mire ránéztem.
- Leányom,  nem gondolod, hogy valami probléma van ezzel a kislánnyal? – kérdezte óvatosan. – Olyan… nagyon komoly.
- Sarah-ra gondolsz? – Nagyot sóhajtottam. – Nem tudom, mi a normális egy hat éves gyerek esetében, de biztosan nem ez. Annyira visszafogott, nem kacag, nem huncutkodik, nem játszik… és még mikor a tanulást felvetettem, sem volt kifogása, csak beletörődött. – Elmosolyodtam. – De már van egy tervem a kizökkentésére.
 Sir Benjamin megrágta a szájában lévő falatot, és csak azután kérdezett: - Mi lenne az?
- Feldühítem. Azt akarom, hogy hisztizzen - jelentettem ki. - Tapasztalatból tudom, hogy jó, ha az ember kiadja az érzelmeit... - Elcsuklott a hangom, mikor erről beszéltem, hiszem rájöttem, hogy én is pont ezt teszem. Ha a szüleim jönnek szóba, főleg apám, visszafojtom az érzéseimet, nem engedem, hogy bárki más tudja, mit érzek. De egy hatéves helyzete merőben más - bizonygattam magamnak. A temetés óta egyetlen könnycseppet sem ejtettem, sírtam én már addigra eleget. Nem lesz még olyan dolog, ami rábírjon, hogy zokogjak. Szörnyű volt olyan kiszolgáltatottnak, magányosnak érezni magam. Nem, nekem nem szabad sírni, mert elragadna az önsajnálat.
 Rámosolyogtam kétkedő arcot vágó nagybátyámra. - Ne aggódjon, megoldom! Tudom, mire van szüksége egy árvának!
 Szomorú mosolyra húzta ajkát. - Ó, igen, te tudod...
 Nem akartam szánakozó szemébe nézni, inkább minden figyelmem az előttem lévő ételre fordítottam. Azonban bármilyen finomnak is találtam, nem tudta lefoglalni szabadon csapongó gondolataimat. Hirtelen eszembe jutott egy nagyon fontos téma.
- Bácsikám, az esküvő mikor lesz? - fordultam újra felé vidáman csillogó szemmel.
 Azonnal felderült az arca. - Azt hiszem, talán pár hét múlva. Ezt Loveday dönti el - vonta meg a vállát. - És téged nem bánt? Mármint, hogy nemrég jöttél ide, és szinte azonnal...
 Hangos kacagással szakítottam félbe. - Hogy bánt? Dehogyis, bácsikám, én örülök a legjobban! Szeretem Loveadyt, és boldogok lesznek együtt. És boldogságnál többet senki nem kívánhat.
 Sir Benjamin elmosolyodott.
- Kisasszony! - hallatszott az inas, Digweed hangja az ajtó felől. - Csomagja érkezett! - jelentette be, mikor odafordultam.
- Ó! - Azonnal felálltam. - Hova tette?
- Az előtérben találja meg.
- Bácsikám, ha megengedi, távoznék. - A választ meg nem várva, a kíváncsiságtól hajtva indultam el kifelé, hiszem még csak ötletem sem volt, mi lehet a csomagban, és egyáltalán kitől kaphattam. Alighogy kiléptem az étkezőből, szembetaláltam magam Sarah-val.
- Jó reggelt! - köszöntöttem.
- Neked is. Hova mész? - kíváncsiskodott.
- Csomagot kaptam - mondtam, és folytattam az utat. - Mindjárt jövök vissza, menj be reggelizni! - kiáltottam vissza neki, bár tudtam, mi fog következni.
- Várj, én is jövök! - szegődött a nyomomba, ahogy számítottam rá. Mióta otthont adtam neki, folyton velem akart lenni, amit persze nem is csodálok. Mindenki mástól tartózkodott, de első lépésként megtett nekem egy nagyon fontos feladatot: elment Lovedayért, mikor a bálba mentünk, és ezért hálás lehettem neki.
- Gyere csak! - jegyeztem meg mosolyogva, amikor mellém ért.
 Az előtérbe megérkezve megakadt a szemem egy dobozon. Viszonylag nagy volt, vagy fél méret hosszú, és két kisarasz széles. A barna csomagolópapíron az én nevem díszelgett cikornyás betűkkel. Nem ismertem fel az írást. Óvatosan kezdtem el bontogatni, dobogó szível lesve, mi lehet benne. A csomagolást hajtogatva erős édes illat csapta meg az orrom. Kinyitottam - s egy hatalmas vörös rózsacsokrot emeltem ki belőle. Mielőtt megnéztem volna a kísérőkártyát, már akkor bizonyosodott bennem, hogy ki lehet a küldő.
 Közönyös arccal olvastam el a rövid szöveget.

 "Miss Merryweather, bár az Ön szépsége jelentősen túlszárnyalja ezen rózsákét, mégis vettem a bátorságot, hogy elküldjem őket csodálatom jeléül.
Hódolattal, Brandon Cunningham"

 Még egyszer szemügyre vettem a méregdrága, tenyésztett, messziről szállított virágokat. Nem mondhatni, hogy el lettem volna ragadtatva, ahogy Mr. Cunningham számított rá. Nem tudta, hogy engem nem lehet a lábamról levenni sablonos bókokkal, melyekből csöpög a hamisság.
- Digweed, ezt tegye vázába, kérem! - adtam a kezébe a dobozt, és megfordulva el is távoztam volna.
- És a másik, kisasszony?
 Csodálkozva perdültem felé. - Milyen másik?
 Egy apró borítékra mutatott az asztalkán, amely alatt valami rejtőzködött. Ha a kézírás felismerésével nem vált volna világossá, ki a feladója, a feliratból azonnal tudtam volna. Ugyanis egyetlen szó szerepelt a borítékon - Rine. Dobogó szívvel emeltem fel a papírt, és megláttam alatta az apró virágcsokrot. Nem volt nagyobb a tenyeremnél, de a pirinyó fehér virágok arról a rétről származtak, ahol előző délelőtt beszélgettünk.
- Ó, Robin... - suttogtam némán, és kezembe vettem a gondosan összeszíjazott szálakat. - Ezt én teszem vázába - jelentettem ki, és a kibontatlan levelet a zsebembe téve kisiettem.
- Miért? - tudakolta kíváncsian Sarah, aki persze mellettem kajtatott. - Miért örülsz jobban annak?
- Mert Robint jobban kedvelem - jegyeztem meg egyszerűen.
- Ó! - Sarah szája arra a mindentudó gyermekmosolyra görbült.
- Menj reggelizni! - utasítottam.
- De én...
- Nem, menj el enni! - mondtam határozottan.
 Megtorpant, az alsó ajkát kissé előretolta. Vártam a kitörést, reménykedtem, de hiába.
- Jó - felelte végül színtelen hangon, és elmasírozott.
 Nagyot sóhajtva felmentem a szobámba. Gyorsan vízbe tettem a virágaimat, aztán lesiettem a kertbe. Kiültem a fal melletti padra, hagytam, hogy a napsugár késő nyári melege simogasson, és kibontottam a borítékot.

 "Délután háromkor várlak a Merryweather-birtok kapujánál! Lóháton gyere!
Robin"

 Szélesen elvigyorodtam a tömör, lényegre törő és a fiúra oly jellemző stílusban megírt üzenetet nézve. A papír szélét söndörgetve ábrándoztam, elképzeltem, ahogy Robin az asztala felé görnyedve leírja ezt a pár szót, ugyanis az látszott, hogy lassan, gondosan írták. a betűk nem mosódtak el, még csak el sem görbült a sor, egyedül a Robinosan összenyomott betűk árulkodtak az író kilétéről. Szinte már nálam is szebben ír, csodálkoztam rá, de persze ez nem csoda, hisz az édesanyja tanította.
 Egy gyengébb szélroham megcsapott - kezemben megrezzent a papír, s ezzel kizökkentett gondolataimból. Lassan felálltam, és azon kezdtem el törni a fejem, mit is csinálhatnék három óráig, hiszen addig még igen sok időm volt. Támadt egy ötletem, mire az étkezőbe siettem.
- Sarah! - szólítottam meg a kislányt, aki épp az asztaltól állt fel, befejezve a reggelijét. Talán egy kicsit túl határozottan szóltam, mivel észrevettem, hogy összerezzen. - Elkezdhetnénk a tanulást már ma - folytattam kedvesebb hangon.
- Rendben - bólintott, de láttam rajta, hogy nincs elragadtatva az ötletemtől.

***

 Nem tudom, hogyan gondolhattam arra, hogy Sarah-nak bármiféle kapcsolata lett volna ezelőtt a tanulással. Furcsa módon, a lelkem mélyén erre számítottam, talán gyors felfogása és éles esze miatt. Ám sajnálatos módon kiderült, hogy - egyszerű földművelő falusiak gyermeke lévén - se írni, se olvasni, se számolni nem tud. Sőt, még nem is nagyon látott betűt vagy számjegyet életében.
 Két óra tanulás után jobban kimerültem, mint ő maga. Szinte hálás voltam Digweednek, aki bejött hozzánk a könyvtárba, és ünnepélyes hangon bejelentette:
- Miss Merryweather, látogatója érkezett.
--------------------------------------------------------------------
Na, ki lehet az a látogató? Ötlet? Milyen lett? Remélem, nem nagyon unalmas...
Orchidée

7 megjegyzés:

  1. Szia! Ujabb nagyon jó fejezet:) Nagyon tetszett,ahogy a virágokkal "játszottál" . Kíváncsi vagyok, hogy fogod Saraht kihozni a sodrából és persze a váratlan vendégre is. Bár lövésem sincs, hogy ki lehet az illető. Na, siess a kövivel. Puszi

    VálaszTörlés
  2. Szia Orchidée...

    Na szóval, előre szólok, hogy nem biztos, hogy követhető, értelmes és érthető lesz a kommentem, de majd igyekszem.

    Szóval, kezdeném azzal, hogy rettentően örültem, mikor végre megláttam, hogy van új fejezet, de ebben a részben pontosan kettő darab kis rész tetszett. Robin levele és amit ez kiváltott, no meg Rine reakciója Brandon virágcsokrára.
    Ezen kívül legnagyobb bánatomra rövid volt a fejezet és nem kaptunk más, csak még több kérdést, függő gondolatokat és a bizonytalanságot, hogy vajon mikor jön a következő rész és abba történik-e végre valami.

    Egyébként teljesen megértem, hogy miért csúsztál én is ugyan ilyen helyzetben vagyok. Nem tudom, hogy ezt a fejezetet direkt szántad-e ilyenre vagy sem, de ha legközelebb ilyen helyzet van, én esküszöm várok inkább még pár napot, csak írj többet és jobbat... :/

    Nem akarlak megbántani, bocsi, ha mégis sikerült, de tudod, hogy nem szokásom nem őszinte véleményt írni. Nekem ez a fejezet annyira nem tetszett, az előzőek 8 körül mozogtak egy tízes skálán, ez viszont csak 4-5 között.

    Hozzá kell tegyem, lehet az én hibám is, lehet valamit nem olvastam el rendesen, nem fogtam fel mögöttes tartalmat, ha van, de rettentő fáradt vagyok, lassan két hete nem alszom éjjelente 4-5 óránál többet és suli-nyelvvizsga mellett most még dolgozni is voltam.

    Na, szóval ne haragudj rám. A következőt most már még jobban várom, mint ezt vártam, szóval csak hajrá, kitartás.

    Pussz <3U.

    VálaszTörlés
  3. Szia Orchidée!
    Egyetértek Killával, tényleg rövid és csak újabb kérdések merülnek fel benne. Szerintem mostanában egy csomó iskolában ez van, bár nálunk egész évben ilyen dolgozat-őrültek a tanárok - lévén 6 osztályos, kétnyelvű gimnázium... pfujjj :P
    Na, eltértem.A látogatóra van egy ötletem; Brandon :/
    Mivel látom, most arra törekszel, hogy megmutasd a két fiú kö9zt feszülő ellentéteket, véleményem szerint csak ő lehet.
    És most érvelek:
    -Robin: nem nyálas, csöpögős szöveg és rózsa, hanem valami sokat jelentő apróság és egy találkozó, ő ezt ajánlja Rine-nek.
    -Brandon: undorító, irritálóan romantikusnak - vélt - dolgok (mint egy halom vörös rózsa, szerelmeslevél), és ez egy egy városi fruskánál be is jönne, de Catherine ennél értelmesebb. Nincs meg vele az a közvetlen hang, mint Robinnal, ráadásul Brandonnal még nem smárolt :)
    Mivel eddig várattál - ez nem szemrehányás, teljes mértékben megértem az időhiányt - egyáltalán nem gondoltam unalmasnak. Élvezettel faltam a soraidat, várva valami csavart - ami meg is érkezett, bár nem a hatalmas "BUMM!" formájában, inkább egy még gőzölgő vulkánra hasonlított.
    De nem lehet miden rész tele izgalmakkal, akkor nem tudnánk annyira átélni, hisz nincs olyan ember, akinek ne lettek volna békés, veszélymentes, vagy épp egészen más veszélytől terhelt pillanatai.
    Szóval, oda akarok kilyukadni, hogy amit mondani akartam, azt elfelejtettem, mert nem bírom a mondanivaló lényegét összesűríteni egy minike kommentbe.
    Megvan! Nem volt unalmas - annyira. Ezalatt azt értem, hogy átlag olyan unalmas volt, mint egy emberi nap. De azért vagy Te a szerző, hogy feldobd, hogy a szavaid életet leheljenek a legkisebb mozdulatukba is. Ráadásul a közepe táján az a jól megalkotott ellentét jót tett, sőt lehet, hogy jobb is, hogy csak kérdésekből áll minden - még most.
    Puszi:
    Silivren

    Ja, amúgy lehet, hogy kicsit érthetetlen amit írtam:P

    VálaszTörlés
  4. Szia!
    Mindenekelőtt bocsi, hogy az előzőhöz nem írtam komit, csak nem jutottam géphez :$
    Nagyon tetszett ez a rész :))
    Mondju kkicsit hiányoltam Dante-t és Brutus-t, de kell egy ilyen rész is :P Hiába kutyacentrikus vagyok xd Kíváncsi vagyok, hogy, s mint lesz Srah-val! Kicsit furcsa, hogy mindenbe beletörődik, bár érthető, hiszen elvesztette a szüleit... J ólenne, ha sikerülne beilleszkednie :)
    A két csokornál azt hiszem öt percig csak nevettem xd Ennyit Brnadonról és a fene nagy bájolgásáról! XP Robin kicsi csokra pedig nagyon kedves gesztus volt tőle, én is szívesen fogadnék ilyen csomagot reggel :D
    A végéért pedig Orchideé, meg leszel fenyítve! xd
    Hogy gondolod, hogy gy ilyen érszen hagyod abba?! Oké, hogy kell éha egy kis függővég, de legalább beszúrhattad volna valahova, hogy ki érkezett látogatóba!!! xd Mondjuk van egy-két tippem :D
    Gratulálok a fejezethez, remélem hamarosan jön a következő!!! :DD
    (: Vik :)

    VálaszTörlés
  5. Szia Orchidée!
    Összegezve, nekem nagyon tetszett a fejezeted:)
    Kíváncsi vagyok, hogy vajon, hogyan fogja Saraht kihozni a sodrából;)
    A virágok nagyon kedvesek voltak, de nekem ez nem jönne be...
    De ezt te írod és nem én:)
    Tűkön ülve várom a folytatásodat:D
    Pusy

    VálaszTörlés
  6. Szia!

    Bocsi, hogy ilyen sokáig tartott amíg elő kerültem, de nem is húzzuk tovább az időt! :D

    A rész nagyon tetszett! Már alig várom, hogy lássak egy Sarah-féle hisztit :P És kíváncsi vagyok ki a látogató; van egy tippem, de remélem tévedek... És még jobban várom a Robinnal való találkát, remélem lesz valami... de mikor nincs? :P :)

    Robin... A kis csokra, olyan aranyos :) <3

    Brandon... Fúj! Még mindig nem szeretem! És a nyálas szövegei... Legalább lenne eredeti egy kicsit...! De nem, ragaszkodik az elkényeztetett-gazdag-úri hölgyeknél jól bevált nyáladzáshoz... Remélem Rine egyszer majd jól beszól neki valamit...! Bocsi, hosszú nap volt az a mai xD

    Na, szóval, mindent egybevetve nagyon tetszett a rész és várom a következő - mint mindig!!!

    XO

    VálaszTörlés
  7. Szia!
    Azta!!! Nagyon ügyesen írsz! az előző fejezetnél ( pont legjobbkor XD ) kapcsolódtam be. Tegnapelőtt és ma este olvastam végig, nem tudtam "letenni". :)

    Szerintem ez a fejezet unalmasabb volt mint a többi, de a Robin féle csokor és a váratlan látogató nagyn tetszett. Remélem Cath hamar ki tudja hozni a sodrából Saraht!!! Alig várom a kövi fejezetet:)
    Puszi

    VálaszTörlés

Ha elolvastad a bejegyzést, akkor biztosan van róla valamiféle véleményed... Nekem nagyon sokat számít, mit gondolsz róla, ezért ha én már szenvedtem vele, és megírtam, azért, hogy Te elolvashasd, akkor légyszíves tisztelj meg annyival, hogy leírod nekem, hogy tetszik-e, vagy sem... :) Előre is köszönöm...:)